Engaging Paulo Freire's pedagogy of possibility : from blind to transformative optimism

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur principal : Rossatto César Augusto (Auteur)
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Engaging Paulo Freire's pedagogy of possibility : from blind to transformative optimism / César Augusto Rossatto
Publié : Lanham : Rowman & Littlefield , cop. 2005
Description matérielle : 1 vol. (xi-185 p.)
Contenu : Introduction, a personal perspective. Seeing fatalism and optimism from a Freirean perspective. Time consciousness. Blind optimism. Fatalistic optimism. Resilient optimism. Transformative optimism. The impact of U.S. standardized testing in the context of the four categories of optimism. Theoretical implications for children's development, studies on concept of time, the centeredness of school pedagogy, and critical pedagogies. Policy implications, recommendations, and conclusions
Sujets :
LEADER 01941cam a2200385 4500
001 PPN095593012
003 http://www.sudoc.fr/095593012
005 20240712092200.0
010 |a 0-7425-3696-3  |b rel. : papier neutre 
010 |a 0-7425-3697-1  |b br. : papier n 
035 |a (OCoLC)469436886 
100 |a 20060130d2005 k y0frey0103 ba 
101 0 |a eng  |2 639-2 
102 |a US 
105 |a a a 001cb 
106 |a r 
181 |6 z01  |c txt  |2 rdacontent 
181 1 |6 z01  |a i#  |b xxxe## 
182 |6 z01  |c n  |2 rdamedia 
182 1 |6 z01  |a n 
200 1 |a Engaging Paulo Freire's pedagogy of possibility  |e from blind to transformative optimism  |f César Augusto Rossatto 
210 |a Lanham  |c Rowman & Littlefield  |d cop. 2005 
215 |a 1 vol. (xi-185 p.)  |c ill.  |d 24 cm 
320 |a Références bibliogr.p. 165-175. Index 
327 1 |a Introduction, a personal perspective  |a Seeing fatalism and optimism from a Freirean perspective  |a Time consciousness  |a Blind optimism  |a Fatalistic optimism  |a Resilient optimism  |a Transformative optimism  |a The impact of U.S. standardized testing in the context of the four categories of optimism  |a Theoretical implications for children's development, studies on concept of time, the centeredness of school pedagogy, and critical pedagogies  |a Policy implications, recommendations, and conclusions 
600 1 |3 PPN027685918  |a Freire  |b Paulo  |f 1921-1997  |2 rameau 
606 |3 PPN033672903  |a Pédagogie critique  |3 PPN027555305  |x Études transculturelles  |2 rameau 
606 |3 PPN033672903  |a Pédagogie critique  |3 PPN027225488  |y États-Unis  |2 rameau 
606 |3 PPN033672903  |a Pédagogie critique  |3 PPN02722953X  |y Brésil  |2 rameau 
700 1 |3 PPN095598464  |a Rossatto  |b César Augusto  |f 1961-....  |4 070 
801 3 |a FR  |b Abes  |c 20190528  |g AFNOR 
979 |a LET 
930 |5 441092102:827337205  |b 441092102  |j u 
991 |5 441092102:827337205  |a Exemplaire créé en masse par ITEM le 11-07-2024 16:04 
998 |a 429761