Serious Games Development and Applications : 4th International Conference, SGDA 2013, Trondheim, Norway, September 25-27, 2013. Proceedings

This book constitutes the refereed proceedings of the 4th International Conference on Serious Games Development and Applications, SGDA 2013, held in Trondheim, Norway, in September 2013. The 32 papers (23 full papers, 9 short papers/posters and 2 invited keynotes) presented were carefully reviewed a...

Description complète

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur principal : Ma Minhua Eunice (Directeur de publication)
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Serious Games Development and Applications : 4th International Conference, SGDA 2013, Trondheim, Norway, September 25-27, 2013. Proceedings / edited by Minhua Ma, Manuel Fradinho Oliveira, Sobah Petersen, Jannicke Baalsrud Hauge.
Publié : Berlin, Heidelberg : Springer Berlin Heidelberg , 2013
Cham : Springer Nature
Collection : Image Processing, Computer Vision, Pattern Recognition, and Graphics ; 8101
Accès en ligne : Accès Nantes Université
Accès direct soit depuis les campus via le réseau ou le wifi eduroam soit à distance avec un compte @etu.univ-nantes.fr ou @univ-nantes.fr
Note sur l'URL : Accès sur la plateforme de l'éditeur
Accès sur la plateforme Istex
Condition d'utilisation et de reproduction : Conditions particulières de réutilisation pour les bénéficiaires des licences nationales : chttps://www.licencesnationales.fr/springer-nature-ebooks-contrat-licence-ln-2017
Sujets :
Documents associés : Autre format: Serious Games Development and Applications
Autre format: Serious Games Development and Applications
LEADER 03869clm a2200697 4500
001 PPN172430003
003 http://www.sudoc.fr/172430003
005 20241001155400.0
010 |a 978-3-642-40790-1 
017 7 0 |a 10.1007/978-3-642-40790-1  |2 DOI 
035 |a (OCoLC)868866007 
035 |a Springer978-3-642-40790-1 
035 |a SPRINGER_EBOOKS_LN_PLURI_10.1007/978-3-642-40790-1 
035 |a Springer-11645-978-3-642-40790-1 
100 |a 20131018d2013 k |0frey0103 ba 
101 0 |a eng  |2 639-2 
102 |a DE 
105 |a ||||a 100yy 
106 |a s 
135 |a dr||||||||||| 
181 |6 z01  |c txt  |2 rdacontent 
181 1 |6 z01  |a i#  |b xxxe## 
182 |6 z01  |c c  |2 rdamedia 
182 1 |6 z01  |a b 
183 |6 z01  |a ceb  |2 RDAfrCarrier 
200 1 |a Serious Games Development and Applications  |e 4th International Conference, SGDA 2013, Trondheim, Norway, September 25-27, 2013. Proceedings  |f edited by Minhua Ma, Manuel Fradinho Oliveira, Sobah Petersen, Jannicke Baalsrud Hauge. 
214 0 |a Berlin, Heidelberg  |c Springer Berlin Heidelberg 
214 2 |a Cham  |c Springer Nature  |d 2013 
225 0 |a Image Processing, Computer Vision, Pattern Recognition, and Graphics  |x 3004-9954  |v 8101 
330 |a This book constitutes the refereed proceedings of the 4th International Conference on Serious Games Development and Applications, SGDA 2013, held in Trondheim, Norway, in September 2013. The 32 papers (23 full papers, 9 short papers/posters and 2 invited keynotes) presented were carefully reviewed and selected from various submissions. The papers are organized in topical sections on games for health, games for education and training, games for other purposes, game design and theories, gaming interface, policy matters. 
359 1 |a Games for health.- Games for education and training -- Games for other purposes -- Game design and theories -- Gaming interface, policy matters. 
371 0 |a Accès en ligne pour les établissements français bénéficiaires des licences nationales 
371 0 |a Accès soumis à abonnement pour tout autre établissement 
371 1 |a Conditions particulières de réutilisation pour les bénéficiaires des licences nationales  |c chttps://www.licencesnationales.fr/springer-nature-ebooks-contrat-licence-ln-2017 
410 | |t Image Processing, Computer Vision, Pattern Recognition, and Graphics  |x 3004-9954  |v 8101 
452 | |t Serious Games Development and Applications  |y 9783642407895 
452 | |t Serious Games Development and Applications  |b Texte imprimé  |y 9783642407918 
608 |3 PPN02886431X  |a Actes de congrès  |2 rameau 
610 1 |a Computer Science 
610 2 |a Artificial Intelligence (incl. Robotics) 
610 2 |a Information Systems Applications (incl. Internet) 
610 2 |a Personal Computing 
610 2 |a Computers and Education 
610 2 |a User Interfaces and Human Computer Interaction 
610 2 |a Computers and Society 
610 2 |a Artificial Intelligence. 
610 2 |a Computer and Information Systems Applications 
615 |a @Computer Science  |n 11645  |2 Springer 
676 |a 004.16  |v 23 
680 |a QA75.5-76.95 
700 1 |3 PPN16142600X  |a Ma  |b Minhua Eunice  |4 651 
801 3 |a FR  |b Abes  |c 20240814  |g AFNOR 
801 1 |a DE  |b Springer  |c 20231204  |g AACR2 
856 4 |q PDF  |u https://doi.org/10.1007/978-3-642-40790-1  |z Accès sur la plateforme de l'éditeur 
856 4 |u https://revue-sommaire.istex.fr/ark:/67375/8Q1-NWX19RC3-4  |z Accès sur la plateforme Istex 
856 4 |5 441099901:830861793  |u https://budistant.univ-nantes.fr/login?url=https://doi.org/10.1007/978-3-642-40790-1 
915 |5 441099901:830861793  |b SPRING13-01152 
930 |5 441099901:830861793  |b 441099901  |j g 
991 |5 441099901:830861793  |a Exemplaire créé en masse par ITEM le 30-09-2024 16:17 
997 |a NUM  |b SPRING13-01152  |d NUMpivo  |e EM  |s d 
998 |a 978996