Evaluation of electrochemical performance of lithium-ion batteries and measurements of their transport properties by high-field NMR /
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Ceci est bien illustré par notre modèle analytique qui relie les différents paramètres de l’électrode à la densité de courant critique. Les mesures de RMN confortent l'hypothèse selon laquelle une teneur accrue en CB-PVdF augmente la tortuosité en raison de toutes les interactions de ces additifs avec les espèces de l’électrolyte. Automotive applications of Lithium ion batteries demand two key characteristics: mileage (energy) and torque (power). Energy demand can be simple achieved by increasing electrode mass loadings. However, power suffers due to that increased electrode thickness increases the path length for ion transport, which is the key limiting factor for proper functioning at high current densities. This study deals with how the different electrode parameters affect electrochemical performance especially at high current densities. Electrochemical cycling in conjunction PFG-SE NMR were done to pinpoint performance limitations and to study ion diffusion within the electrode porosity. Electrochemical measurements reveal that at low rates the intrinsic conductivity of the active material dicates performance through the polarization resistance. At high current densities, increased mass loading and obstruction from the CB-PVdF network hampers ion transport. This is best illustrated by our analytical model which relates the various electrode parameters with the maximum working rate. NMR measurements support the hypothesis that increased CB-PVdF content increases tortuosity due to any existing interactions between the electrolyte species and these additives. Configuration requise : un logiciel capable de lire un fichier au format : PDF. Ecole(s) Doctorale(s) : École doctorale Matière, Molécules et Matériaux (Le Mans) Partenaire(s) de recherche : Université Bretagne Loire (COMUE), Institut des Matériaux Jean Rouxel (Nantes) (Laboratoire) Autre(s) contribution(s) : Laure Monconduit (Président du jury) ; Willy Porcher, Alejandro Antonio Franco (Membre(s) du jury) ; Laure Monconduit, Fannie Alloin (Rapporteur(s)) (IdRef)077075684 http://www.idref.fr/077075684/id Batteries lithium-ion. ram (IdRef)027673219 http://www.idref.fr/027673219/id Électrochimie industrielle. ram (IdRef)031558925 http://www.idref.fr/031558925/id Conduction ionique. ram -- (IdRef)027253139 http://www.idref.fr/027253139/id Thèses et écrits académiques. ram (IdRef)083061932 http://www.idref.fr/083061932/id Lestriez, Bernard. ths. Directeur de thèse (IdRef)060907916 http://www.idref.fr/060907916/id Deschamps, Michaël (1977-....). ths. Directeur de thèse (IdRef)130424862 http://www.idref.fr/130424862/id Monconduit, Laure. 956. 958. Président du jury de soutenance. Rapporteur de la thèse (IdRef)089282647 http://www.idref.fr/089282647/id Alloin, Fannie (19..-....; auteure en électrochimie). 958. Rapporteur de la thèse (IdRef)140764410 http://www.idref.fr/140764410/id Porcher, Willy (1980-....). opn. Membre du jury (IdRef)09825832X http://www.idref.fr/09825832X/id Franco, Alejandro Antonio (1977-....). opn. Membre du jury (IdRef)026403447 http://www.idref.fr/026403447/id Université de Nantes (1962-2021). dgg. Organisme de soutenance (IdRef)204761115 http://www.idref.fr/204761115/id École doctorale Matière, Molécules Matériaux et Géosciences (Le Mans). 996. Ecole doctorale associée à la thèse (IdRef)191639044 http://www.idref.fr/191639044/id Université Bretagne Loire (2016-2019). 985. Autre partenaire associé à la thèse (IdRef)148741657 http://www.idref.fr/148741657/id Institut des Matériaux Jean Rouxel (Nantes). 981. Laboratoire associé à la thèse PDF 15860880 http://www.theses.fr/2019NANT4074/document Accès au texte intégral https://archive.bu.univ-nantes.fr/pollux/show.action?id=c9c89b1a-57cc-4e70-beac-06d0b5d95694 http://www.theses.fr/2019NANT4074/abes unimarc 181 i# xxxe## |
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