Artificial intelligence in education : 16th International Conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013 proceedings

This book constitutes the refereed proceedings of the 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, AIED 2013, held in Memphis, TN, USA in July 2013. The 55 revised full papers presented together with 73 poster presentations were carefully reviewed and selected from a total...

Description complète

Détails bibliographiques
Auteur principal : Lane H. Chad (Directeur de publication)
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Artificial intelligence in education : 16th International Conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013 : proceedings / edited by H. Chad Lane, Kalina Yacef, Jack Mostow, Philip Pavlik
Édition : 1st ed. 2013.
Publié : Berlin, Heidelberg : Springer Berlin Heidelberg , [20..]
Cham : Springer Nature
Collection : Lecture Notes in Artificial Intelligence ; 7926
Accès en ligne : Accès Nantes Université
Accès direct soit depuis les campus via le réseau ou le wifi eduroam soit à distance avec un compte @etu.univ-nantes.fr ou @univ-nantes.fr
Note sur l'URL : Accès sur la plateforme de l'éditeur (Springer)
Accès sur la plateforme Istex
Condition d'utilisation et de reproduction : Conditions particulières de réutilisation pour les bénéficiaires des licences nationales : https://www.licencesnationales.fr/springer-nature-ebooks-contrat-licence-ln-2017
Contenu : Student modeling and personalization. Open-learner modeling. Affective computing and engagement. Educational data mining. Learning together (collaborative learning and social computing). Natural language processing. Pedagogical agents. Metacognition and self-regulated learning. Feedback and scaffolding. Designed learning activities. Educational games and narrative.- Outreach and scaling up
Sujets :
Documents associés : Autre format: Artificial Intelligence in Education
Autre format: Artificial Intelligence in Education