Artificial intelligence in education : 16th International Conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013 proceedings

This book constitutes the refereed proceedings of the 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, AIED 2013, held in Memphis, TN, USA in July 2013. The 55 revised full papers presented together with 73 poster presentations were carefully reviewed and selected from a total...

Description complète

Détails bibliographiques
Auteur principal : Lane H. Chad (Directeur de publication)
Format : Livre
Langue : anglais
Titre complet : Artificial intelligence in education : 16th International Conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013 : proceedings / edited by H. Chad Lane, Kalina Yacef, Jack Mostow, Philip Pavlik
Édition : 1st ed. 2013.
Publié : Berlin, Heidelberg : Springer Berlin Heidelberg , [20..]
Cham : Springer Nature
Collection : Lecture Notes in Artificial Intelligence ; 7926
Accès en ligne : Accès Nantes Université
Accès direct soit depuis les campus via le réseau ou le wifi eduroam soit à distance avec un compte @etu.univ-nantes.fr ou @univ-nantes.fr
Note sur l'URL : Accès sur la plateforme de l'éditeur (Springer)
Accès sur la plateforme Istex
Condition d'utilisation et de reproduction : Conditions particulières de réutilisation pour les bénéficiaires des licences nationales : https://www.licencesnationales.fr/springer-nature-ebooks-contrat-licence-ln-2017
Contenu : Student modeling and personalization. Open-learner modeling. Affective computing and engagement. Educational data mining. Learning together (collaborative learning and social computing). Natural language processing. Pedagogical agents. Metacognition and self-regulated learning. Feedback and scaffolding. Designed learning activities. Educational games and narrative.- Outreach and scaling up
Sujets :
Documents associés : Autre format: Artificial Intelligence in Education
Autre format: Artificial Intelligence in Education
LEADER 04428clm a2200745 4500
001 PPN170493121
003 http://www.sudoc.fr/170493121
005 20241001155300.0
010 |a 978-3-642-39112-5 
017 7 0 |a 10.1007/978-3-642-39112-5  |2 DOI 
035 |a (OCoLC)854576337 
035 |a Springer978-3-642-39112-5 
035 |a SPRINGER_EBOOKS_LN_PLURI_10.1007/978-3-642-39112-5 
035 |a Springer-11645-978-3-642-39112-5 
100 |a 20130704f20 k |0frey0103 ba 
101 0 |a eng  |2 639-2 
102 |a DE 
105 |a y z 100yy 
106 |a s 
135 |a dr||||||||||| 
181 |6 z01  |c txt  |2 rdacontent 
181 1 |6 z01  |a i#  |b xxxe## 
182 |6 z01  |c c  |2 rdamedia 
182 1 |6 z01  |a b 
183 |6 z01  |a ceb  |2 RDAfrCarrier 
200 1 |a Artificial intelligence in education  |e 16th International Conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013  |e proceedings  |f edited by H. Chad Lane, Kalina Yacef, Jack Mostow, Philip Pavlik 
205 |a 1st ed. 2013. 
214 0 |a Berlin, Heidelberg  |c Springer Berlin Heidelberg 
214 2 |a Cham  |c Springer Nature  |d [20..] 
225 0 |a Lecture Notes in Artificial Intelligence  |x 2945-9141  |v 7926 
327 1 |a Student modeling and personalization  |a Open-learner modeling  |a Affective computing and engagement  |a Educational data mining  |a Learning together (collaborative learning and social computing)  |a Natural language processing  |a Pedagogical agents  |a Metacognition and self-regulated learning  |a Feedback and scaffolding  |a Designed learning activities  |a Educational games and narrative.- Outreach and scaling up 
330 |a This book constitutes the refereed proceedings of the 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, AIED 2013, held in Memphis, TN, USA in July 2013. The 55 revised full papers presented together with 73 poster presentations were carefully reviewed and selected from a total of 168 submissions. The papers are arranged in sessions on student modeling and personalization, open-learner modeling, affective computing and engagement, educational data mining, learning together (collaborative learning and social computing), natural language processing, pedagogical agents, metacognition and self-regulated learning, feedback and scaffolding, designed learning activities, educational games and narrative, and outreach and scaling up 
371 0 |a Accès en ligne pour les établissements français bénéficiaires des licences nationales 
371 0 |a Accès soumis à abonnement pour tout autre établissement 
371 1 |a Conditions particulières de réutilisation pour les bénéficiaires des licences nationales  |c https://www.licencesnationales.fr/springer-nature-ebooks-contrat-licence-ln-2017 
410 | |t Lecture Notes in Artificial Intelligence  |x 2945-9141  |v 7926 
452 | |t Artificial Intelligence in Education  |b Texte imprimé  |y 9783642391132 
452 | |t Artificial Intelligence in Education  |b Texte imprimé  |y 9783642391118 
608 |3 PPN02886431X  |a Actes de congrès  |2 rameau 
610 1 |a Computer Science 
610 2 |a Artificial Intelligence (incl. Robotics) 
610 2 |a Information Systems Applications (incl. Internet) 
610 2 |a Educational Technology 
610 2 |a Pedagogic Psychology 
610 2 |a Computers and Education 
610 2 |a User Interfaces and Human Computer Interaction 
610 1 |a Artificial Intelligence. 
610 2 |a Computer and Information Systems Applications 
610 2 |a Digital Education and Educational Technology 
610 2 |a Educational Psychology 
615 |a Computer Science  |n 11645  |2 Springer 
676 |a 006.3  |v 23 
680 |a Q334-342 
680 |a TJ210.2-211.495 
700 1 |3 PPN147455308  |a Lane  |b H. Chad  |4 651 
801 3 |a FR  |b Abes  |c 20231126  |g AFNOR 
801 1 |a DE  |b Springer  |c 20221123  |g AACR2 
856 4 |z Accès sur la plateforme de l'éditeur (Springer)  |q PDF  |u https://doi.org/10.1007/978-3-642-39112-5 
856 4 |u https://revue-sommaire.istex.fr/ark:/67375/8Q1-5P5Z1Z0K-P  |z Accès sur la plateforme Istex 
856 4 |5 441099901:830859748  |u https://budistant.univ-nantes.fr/login?url=https://doi.org/10.1007/978-3-642-39112-5 
915 |5 441099901:830859748  |b SPRING13-00972 
930 |5 441099901:830859748  |b 441099901  |j g 
991 |5 441099901:830859748  |a Exemplaire créé en masse par ITEM le 30-09-2024 16:15 
997 |a NUM  |b SPRING13-00972  |d NUMpivo  |e EM  |s d 
998 |a 978796